Werkzaamheden in de Dorpsstraat
De Dorpsstraat in Wuustwezel vormt tussen 2024 en 2026 het decor van een grote werf, een van de grootste in onze gemeente van de voorbije jaren. Er komt nieuwe riolering, waarna de straat, een belangrijke verkeersader, opnieuw wordt aangelegd.
Hier vind je meer informatie over het project. De pagina wordt regelmatig bijgewerkt met de meest actuele info over de vorderingen van de werkzaamheden. Heb je vragen of opmerkingen? Dan kan je contact met ons opnemen via dorpsstraat@wuustwezel.be.
Waarom deze werken?
Waarom deze werken?
In maart 2024 werd gestart met nutswerken als voorbereiding op de eigenlijke rioleringswerken. Tijdens die rioleringswerken, die starten in het voorjaar van 2025, wordt er een gescheiden riolering aangelegd in de Dorpsstraat.Pidpa is de opdrachtgever van de werken. Aannemer Vermetten NV werd aangesteld om ze uit te voeren.
Daarna wordt de straat helemaal opnieuw aangelegd, waarbij de klinkers die er nu liggen worden vervangen door asfalt. Verder wordt de bushalte verbeterd en komt er een fietsenstalling. Op het plein Achter d’Hoven komen er extra groenvakken.
Stand van zaken
Stand van zaken
Deze werken zijn in de huidige planning opgedeeld in vier fases van telkens ongeveer vijf maanden. Fase 1 start op maandag 27 januari 2025, onder voorbehoud van gunstige weersomstandigheden.
De vooropgestelde timing per fase worden aangevuld op deze pagina zodra die informatie beschikbaar is. Het is belangrijk om daarbij te melden dat er verschillende factoren invloed hebben op het gunstig verloop van de werken en dat het dus steeds om richtdata gaat. Denk aan weersomstandigheden, archeologisch onderzoek (zie verder), levertermijnen van materialen, beschikbaarheden van personeel, onvoorziene omstandigheden, enz.
Intussen - medio november 2024 - zijn er een drietal voorbereidende vergaderingen geweest met alle betrokken partijen. Daarbij opdrachtgever Pidpa, Vlaams Agentschap Wegen en Verkeer (beheerder van de gewestweg N133/Dorpsstraat), studiebureau Groep Infrabo, aannemer Vermetten, Politiezone Grens, gemeente Wuustwezel, Abesco, Farmac, Fluvius, Telenet en Proximus.
In die vergaderingen worden de opstart van de werken besproken, de stand van zaken van de voorbereidende nutswerken en de huisaansluitingen, knelpunten en (technische) conflicten, vergunningen, zonering van de fases, omleidingen, e.d.
Archeologisch onderzoek
Archeologisch onderzoek
In juli 2024 vond een overleg plaats in het kader van archeologisch onderzoek in de Dorpsstraat, dat moet worden uitgevoerd voor de werkzaamheden van start kunnen gaan. Drinkwatermaatschappij Pidpa heeft daar een archeoloog voor aangesteld.
Graafwerken in de bocht bij de kerk en in Achter d'Hoven moeten plaatsvinden onder archeologische begeleiding, conform het Plan van Maatregelen (PVM) voor archeologie. De specifieke uitvoeringsmethode wordt later bepaald in overleg met de aannemer en de archeoloog.
Bij de parking van de bibliotheek zijn archeologische boringen vereist. Die worden uitgevoerd voordat de werkzaamheden starten. Mochten deze boringen aantonen dat verdere opgravingen (zoals proefsleuven) nodig zijn, dan starten deze na het verwijderen van de bestrating van de parking. Dit gebied wordt daarna direct in de definitieve staat hersteld.
Overzicht van de vier fases
De rioleringswerken zijn opgedeeld in vier fases die ruwweg overeenkomen met de fases van de voorbereidende nutswerken (zie verder). De werken moeten worden uitgevoerd binnen een termijn van 540 kalenderdagen, met een dwingende deeltermijn van 405 kalenderdagen voor fases 1, 2 en 3.
Meer informatie over o.a. de vooropgestelde richtdata per fase en bijhorende verkeersmaatregelen en omleidingen wordt hier nog verder aangevuld.
Fase 1: eind januari - eind mei 2025 (onder voorbehoud)
Fase 1 start op maandag 27 januari 2025, onder voorbehoud van o.a. gunstige weersomstandigheden. De werfzone in de Dorpsstraat loopt vanaf de Kleine Beek (Kampweg) tot net voor het kruispunt met Achter d'Hoven en deels in de Kloosterstraat vanaf de Dorpsstraat tot aan het kruispunt met de Gildenlaan.
In de Gildenlaan blijft naast de werfzone één rijstrook toegankelijk voor het verkeer dat richting Kloosterstraat rijdt. Om de wijk Hofakker in te rijden zal men via Akkerstraat kunnen rijden. Fase 2 kan pas van start gaan als fase 1 is opengesteld voor verkeer.
Fase 2: eind mei - eind oktober 2025 (onder voorbehoud)
Fase 2 loopt in de Dorpsstraat vanaf (en inclusief) het kruispunt met Achter d’Hoven tot aan (en inclusief) het kruispunt met Biest. Ook de parking aan de bibliotheek behoort tot fase 2. Fase 3 kan pas van start gaan als fase 2 is opengesteld voor verkeer. De parking aan de bibliotheek moet gebruiksklaar zijn voor fase 4 kan worden aangevat.
Fase 3: november 2025 - februari 2026 (onder voorbehoud)
Fase 3 loopt in de Dorpsstraat vanaf zone 2, net voorbij het kruispunt met Biest, tot aan het kruispunt met de Bredabaan.
Fase 4: maart 2026 - juli 2026 (onder voorbehoud)
Fase 4 omvat Achter d'Hoven, vanaf de Dorpsstraat t.h.v. café De Bijl (zie kaart).
Informatie over het project
Voorbereidende nutswerken
Voorbereidende nutswerken
Op 18 maart 2024 startte Fluvius met werkzaamheden in de Dorpsstraat. De werken duurden ongeveer drie en half maanden en waren opgedeeld in drie fases (en verschillende deelfases) om de verkeershinder te spreiden en te beperken. Het doorgaand verkeer werd omgeleid.
Deze werkzaamheden vormden de voorbereidende nutswerken van de eigenlijke rioleringswerken, die in 2025 gepland zijn. Die nutswerken van de verschillende nutsmaatschappijen (Pidpa, Fluvius, Telenet, Proximus...) zijn gebruikelijk in de aanloop naar rioleringswerken.
Om te vermijden dat de verschillende nutsmaatschappijen naast elkaar heen gaan werken, is er één nutsmaatschappij die de coördinatie of het pilootschap op zich neemt. Voor dit dossier is dat Fluvius. Het is dan ook de aannemer van Fluvius die hier alle werken uitvoert voor alle nutsmaatschappijen.
Wat houden deze nutswerken in?
Na de opmaak van de ontwerpplannen voor de aanleg van de nieuwe riolering, wordt er nagekeken of er geen conflicten zijn met bestaande kabels en leidingen. Als er bijvoorbeeld een leiding dwars de baan oversteekt op dezelfde diepte als de ontworpen riolering, dan kan die riolering niet aangelegd worden. Tenzij er eerst aanpassingswerken gebeuren aan die bestaande leidingen.
Verder is het zo dat je niet zomaar eender wanneer even de Dorpsstraat "open legt". Wanneer dat toch moet gebeuren, is het best logisch dat je van die gelegenheid gebruik maakt om oude kabels en leidingen te vervangen, zodat ze weer een tijd tegen een stootje kunnen.
Soms kijkt men ook naar milieu- en gezondheidsaspecten. Zo worden oude leidingen in vezelcement of asbestcement uit de grond gehaald en vervangen door duurzamere en minder breukgevoelige leidingen in kunststof (PE, PVC). Bij telecommunicatie is het dan weer zo dat men meer performante (krachtigere, snellere) leidingen gaat aanleggen.
Vandaar dus dat voorafgaande aan de eigenlijke rioleringswerken eerst de nutsmaatschappijen onder de grond willen kijken en waar nodig aanpassingen doen.
Gescheiden riolering
Gescheiden riolering
Momenteel ligt er een gemengde riolering in de Dorpsstraat, waarbij zowel het afvalwater en het regenwater door dezelfde buizen wordt afgevoerd.
De werken zijn bedoeld om een gescheiden riolering aan te leggen, waarbij het afvalwater naar de zuiveringsinstallatie gaat en het regenwater ter plaatse in de grond kan dringen. Zo kan de grondwaterstand worden aangevuld en ontstaan er minder problemen met de afvoer van neerslag na intense regenbuien.
Afkoppeling van regenwaterafvoer
Afkoppeling van regenwaterafvoer
De bewoners van de Dorpsstraat moeten ervoor zorgen dat de regenpijpen van hun huis zo veel mogelijk worden afgekoppeld van het afvalwater. Het is echter niet verplicht om nieuwe leidingen door het gebouw aan te leggen. Afhankelijk van het soort gebouw, wordt het regenwater helemaal of gedeeltelijk afgekoppeld.
Mensen met een open of halfopen bebouwing moeten alle daken en verharding rondom de woning volledig aansluiten op de regenwaterafvoer. De enige uitzondering hierop is een dakvlak dat volledig is ingesloten.
Huizen met een gesloten bebouwing moeten alleen het dak aan de straatkant aansluiten op de regenwaterafvoer. Het is niet verplicht om nieuwe leidingen door het gebouw aan te leggen.
Hulp en premie
Hulp en premie
De bewoners krijgen hulp van een deskundige van Pidpa om de aansluiting in orde te brengen. Je kan daarbij helpen door de bouwplannen onder het stof vandaan te halen en te kijken waar de huidige afvoeren zitten. Ook de oppervlakte van het dak en het terras zijn relevant.
Na de uitvoering van de afkoppelingswerken door de eigenaar, moet de nieuwe aansluiting nog gekeurd worden. Als dat binnen de drie maand geregeld wordt, is dit gratis. Je kan ook een premie aanvragen voor de aansluiting. Meer info hierover vind je in de brief, die Pidpa voor de werkzaamheden zal versturen.
Zo neem je contact op met Pidpa: https://www.youtube.com/watch?v=SMDSjNxCIFg
Terugblik: nutswerken maart - juni 2024
Eerste fase: 18 maart - half april
Eerste fase: 18 maart - half april
In de eerste fase wordt de Dorpsstraat aangepakt vanaf de Kampweg tot aan het oude gemeentehuis in de Kloosterstraat en het CM-kantoor in Achter d’Hoven. De huizen op dit gedeelte krijgen allemaal een nieuwe aansluiting van elektriciteit, gas, water en telefonie. Dat is nodig voordat er volgend jaar een gescheiden riolering kan worden aangelegd.
Deze werken duren naar verwachting tot half april. Tot aan het paasweekend wordt gewerkt aan de straatkant tegen Achter d'Hoven (fase 1a en 1b), vanaf 2 april wordt gewerkt aan de straatkant van de kerk (fase 1c). Hiervoor worden de bovengenoemde straten deels afgesloten.
Verkeershinder en omleidingen tijdens deze fase
- Het verkeer vanuit Brecht en Kampweg kan vanaf de Kleine Beek in één richting tot aan de Bredabaan rijden via de Dorpsstraat. (oranje pijlen)
- In de richting van Brecht moet het autoverkeer omrijden via Loenhout of Gooreind en Maria-ter-Heide. (paarse pijlen)
- Biest wordt enkelrichting gemaakt richting bib. (turquoise pijlen)
- Alleen tussen Biest en Gasthuisdreef is de Dorpsstraat dubbelrichting. Parking bib is steeds toegankelijk. (rode pijlen)
- Vanuit Kloosterstraat en Achter d'Hoven kun je in deze fase de Dorpsstraat bereiken. (oranje pijlen)
- Fietsers kunnen in de Dorpsstraat meerijden met het autoverkeer en in de andere richting lokale doorsteekjes benutten. Zij kunnen ook gebruik maken van de fietsverbinding Ginhoven - Hofakker - Achterbrug. (magenta pijlen)
- Enkel voor lokaal verkeer stellen we de Gasthuisdreef open vanuit de Dorpsstraat, in één richting (groene pijlen). Dit om de bewoners van de wijk Achterbrug en Kampweg tegemoet te komen. Zo kunnen zij bijv. vanuit de Bredabaan via Biest, Gasthuisdreef en Korte Gasthuisdreef richting Kampweg en dus thuis geraken.
- Gasthuisdreef - Korte Gasthuisdreef is tijdelijk een fietszone (fietsstraat), ook voor speedpedelecs. Opgelet, want fietsers mogen er in de beide richtingen op de rijbaan rijden. Er geldt een snelheidsbeperking van 30 km/u en een gewichtsbeperking van 3,5 ton. Deze lokale en trage omleiding zal doorlopend streng geëvalueerd worden in functie van de veiligheid.
- De begraafplaats in de Dorpsstraat blijft bereikbaar, maar wanneer er gewerkt wordt aan de straatkant van de kerk (na het paasweekend), kan je er niet meer parkeren. Dan kan je best parkeren op Achter d'Hoven. Te voet is de begraafplaats ook bereikbaar langs de achterzijde via de Gasthuisdreef.
- Achter d'Hoven kun je met de auto steeds verlaten via het uiteinde aan café De Bijl, via Hagelkruis (behalve tijdens de schoolstraat) en via Boomgaard. Je kunt het plein oprijden via Hagelkruis (behalve tijdens de schoolstraat) en via Boomgaard, waar tijdelijk de paaltjes worden weggehaald. Tot aan het paasweekend kan je vanuit de Dorpsstraat niet in Achter d'Hoven.
- Het verkeer vanuit Akkerstraat kan via Gildenlaan - Kloosterstraat en de lokale omleiding richting Kampweg en Brecht rijden.
Wat verandert er vanaf 2 april (fase 1c)?
Na het paasweekend, vanaf dinsdag 2 april, wordt er gewerkt aan de straatkant van de kerk. De verbindingen tussen Dorpsstraat en Achter d'Hoven en tussen Dorpsstraat en Kloosterstraat (vanaf 3 april) zijn dan weer vrij in twee richtingen voor automobilisten en fietsers. Vanaf dan kun je ook vanuit de Dorpsstraat weer de Akkerstraat in rijden. (zie grijze pijlen op onderstaande plannetje voor fase 1c)
Handelaars bereikbaar
De winkels en ondernemingen in de Dorpsstraat en op Achter d'Hoven blijven tijdens deze fase bereikbaar. De parking aan de bibliotheek is in deze fase steeds bereikbaar via Biest - Dorpsstraat en via Kampweg - Dorpsstraat. Ook op Achter d'Hoven kun je parkeren. Op het plein worden tijdelijk 18 extra parkeerplaatsen voorzien voor kort parkeren, aan het buurtplekje voor LDC Ter Wezel. Wij vragen om de (private) parkings van de handelaars in de omgeving vrij te houden voor hun klanten.
Omleiding buslijn 436
Voor reizigers met het openbaar vervoer blijft station Noorderkempen bereikbaar met een omweg. Tot 18 juni rijdt buslijn 436 vanaf halte Stella Matutina via Loenhout naar het station. Dit betekent dat enkele haltes tijdelijk niet bediend worden. Check dus zeker je reisplanner!
Onderaan deze pagina vind je een plannetje dat je kan uitvergroten.
Tweede fase: half april - 26 mei
Tweede fase: half april - 26 mei
De tweede fase is gepland van 22 april tot eind mei (data onder voorbehoud). In deze periode wordt de Dorpsstraat aangepakt vanaf de kruising met Achter d’Hoven aan café De Bijl tot aan Biest.
Verkeershinder tijdens de tweede fase
- Tijdens deze fase is de Dorpsstraat enkelrichting vanaf café de Bijl tot aan de Bredabaan. (oranje pijlen)
- Biest blijft enkelrichting richting bibliotheek. (turquoise pijlen)
- Gasthuisdreef is geen lokale omleiding en fietszone meer. De paaltjes worden teruggeplaatst.
- Parking bib is eerst nog toegankelijk (maar niet vanuit Biest, want je kan niet rechtsaf in de Dorpsstraat).
- Parking bib is niet meer toegankelijk wanneer er gewerkt wordt aan de straatkant van de bib.
- Het verkeer kan vanuit Akkerstraat via Gildenlaan, Kloosterstraat en Dorpsstraat richting Kampweg en Brecht rijden.
- Het doorgaand verkeer richting Brecht moet nog steeds omrijden via Loenhout of Gooreind.
- De omleiding van buslijn 436 tijdens fase 1 blijft van kracht.
Fase 2a
Fase 2 wordt opgesplitst in twee delen. Eerst, in fase 2a, wordt aan de straatkant van Achter d'Hoven gewerkt in de periode 22 april - 13 mei. Daarna (fase 2b) aan de kant van de bibliotheek, van 14 mei tot 26 mei. In fase 2a is de Dorpsstraat niet toegankelijk via Achter d'Hoven aan café De Bijl. Andersom kan het wel, je kan dus met de wagen Achter d'Hoven oprijden via de Dorpsstraat, aan café De Bijl.
Fase 2b
In fase 2b is er weer een verbinding tussen Achter d'Hoven en Dorpsstraat in beide rijrichtingen. De parking aan de bibliotheek is in fase 2b niet bereikbaar, maar je kunt steeds parkeren op Achter d'Hoven. Op maandag 27 verplaatst de werfzone zich verder richting Bredabaan en wordt overgeschakeld naar fase 3a.
Handelaars bereikbaar
Ook tijdens deze fase blijven de handelaars in de Dorpsstraat en op het Achter d'Hovenplein bereikbaar. Je kan immers langs de werfzone rijden. Op Achter d'Hoven zijn nog steeds extra parkeerplaatsen voorzien. Wij vragen om de (private) parkings van de handelaars in de omgeving vrij te houden voor hun klanten.
Derde fase: 27 mei - eind juni
Derde fase: 27 mei - eind juni
De derde fase gaat van start op maandag 27 mei. In deze fase wordt er gewerkt in het gedeelte vanaf Biest tot aan de Bredabaan. Fase 3 wordt opgesplitst in fase 3a en fase 3b. In fase 3a wordt gewerkt aan de straatkant met de onpare huisnummers, daarna wordt in fase 3b gewerkt aan de straatkant met de pare huisnummers.
De aannemer zorgt ervoor dat bewoners steeds te voet en met de fiets tot bij hun woning geraken via doorsteken en/of loopbruggen of rijplaten. Tijdens de werkuren zal het niet altijd mogelijk zijn voor bewoners om met de wagen hun woning te bereiken (garage, oprit). Buiten de werkuren zal de aannemer proberen om maximaal toegang te verlenen tot garages en opritten, in de mate van het mogelijke.
Verkeershinder tijdens deze fase
- In deze fase is de Dorpsstraat enkelrichting vanaf Biest tot de Bredabaan.
- Biest zelf blijft enkelrichting richting bibliotheek.
- Tussen de bib en de kerk (en verder richting Brecht) is de Dorpsstraat weer toegankelijk in beide richtingen.
- De omleiding van buslijn 436 zoals in de vorige fases blijft van kracht, tot aan het einde van deze fase.
Knip in Dorpsstraat op maandag 3 juni
Op maandag 3 juni wordt gedurende één dag de volledige breedte van de Dorpsstraat ingenomen tussen Bredabaan en Biest. Die dag kan er dus geen verkeer passeren. Enkel op 3 juni wordt daarom de rijrichting in Biest omgedraaid. Wie van de Kampweg en Dorpsstraat komt, kan via Biest dus de Bredabaan bereiken.
Wil je op 3 juni van de Bredabaan richting Dorpsstraat, Kampweg en Brecht, dan moet je omrijden via Kloosterstraat of via Alois Blommaertstraat, Het Blok en Kloosterstraat (tijdens de schoolstraat). Via Hagelkruis en Achter d'Hoven kan je ook de Dorpsstraat bereiken, maar niet tijdens de schoolstraat. Let erop dat deze situatie enkel van toepassing is op maandag 3 juni.
Update: vier weken extra in fase 3
De werfleider van Fluvius informeerde ons op maandag 3 juni na overleg met de aannemer over het verloop van de werken in fase 3. De aannemer gaf op 3 juni aan nog twee bijkomende weken nodig te hebben om fase 3a af te werken en vervolgens twee weken voor fase 3b. Zonder weerverlet, onder voorbehoud van gunstige weersomstandigheden dus, wordt er zeker nog gewerkt in de Dorpsstraat tot en met de laatste week van juni. Fase 3a loopt nog t.e.m. 16 juni, fase 3b t.e.m. 30 juni.
Waarom heeft de aannemer meer tijd nodig? Omdat er onder het voetpad geen plaats was om leidingen aan te leggen, is de aannemer genoodzaakt om de aanleg te doen in de parkeerstrook. Die strook is door de jaren heen sterk verdicht door het vele verkeer. Dat maakt het moeilijker om de klinkers te verwijderen, waardoor die werken trager gaan dan voorzien. Zo komt het dat de aannemer meer tijd nodig heeft om fase 3 te voltooien. Dit komt bovenop het slechte weer van de voorbije weken, waardoor de werken al vertraging hadden opgelopen (door weerverlet).
Handelaars bereikbaar
Ook tijdens deze fase blijven de handelaars in de Dorpsstraat en op het Achter d'Hovenplein bereikbaar. Parkeren kun je aan de bibliotheek, die parking is weer bereikbaar, of op Achter d'Hoven. Voor de winkels die zich bevinden in de werfzone worden er indien mogelijk drie parkeerplaatsen voorzien voor kort parkeren (30 minuten). Die plaatsen bevinden zich in de nabijheid van de zaak in de Dorpsstraat, als dit mogelijk is i.v.m. de minimumbreedte van de rijbaan.
Op maandag 3 juni kan je vanuit het kruispunt Bredabaan - Dorpsstraat de parking van Van Dijck Schoenen oprijden (Dorpsstraat 4). Verder in de Dorpsstraat kun je niet geraken vanuit de Bredabaan. Voor de handelszaken verderop in de Dorpsstraat, kun je best parkeren op de parking van de bibliotheek of aan Hagelkruis en Achter d'Hoven.
Vierde fase: niet van toepassing
Vierde fase: niet van toepassing
In de vierde fase zouden de nutsmaatschappijen werken op het Achter d'Hovenplein, aan de kant van GC Kadans. Op 26 juni informeerde de aannemer ons na overleg met o.a. Pidpa, Fluvius en de telecommaatschappijen dat hier geen werken zullen uitgevoerd worden.
Fase 4 valt dus weg, wat betekent dat op 28 juni deze nutswerken erop zitten. De aannemer verwijdert daarna zo snel als mogelijk de materialen en signalisatie van de werfzone (vrijdagavond of maandagochtend).
Dorpsstraat en Biest zijn daarna weer open in beide rijrichtingen. De omleiding van De Lijn vervalt. Lijnbus 436 rijdt vanaf maandag 1 juli in principe weer volgens zijn normale route.
I̶n̶ ̶d̶e̶ ̶v̶i̶e̶r̶d̶e̶ ̶e̶n̶ ̶l̶a̶a̶t̶s̶t̶e̶ ̶f̶a̶s̶e̶ ̶v̶a̶n̶ ̶d̶e̶z̶e̶ ̶n̶u̶t̶s̶w̶e̶r̶k̶e̶n̶ ̶w̶o̶r̶d̶t̶ ̶h̶e̶t̶ ̶A̶c̶h̶t̶e̶r̶ ̶d̶'̶H̶o̶v̶e̶n̶p̶l̶e̶i̶n̶ ̶a̶a̶n̶g̶e̶p̶a̶k̶t̶.̶ ̶D̶i̶e̶ ̶w̶e̶r̶k̶e̶n̶ ̶v̶i̶n̶d̶e̶n̶ ̶p̶l̶a̶a̶t̶s̶ ̶b̶e̶g̶i̶n̶ ̶j̶u̶l̶i̶ ̶(̶p̶r̶e̶c̶i̶e̶z̶e̶ ̶d̶a̶t̶a̶ ̶w̶o̶r̶d̶e̶n̶ ̶n̶o̶g̶ ̶a̶a̶n̶g̶e̶v̶u̶l̶d̶)̶.̶ ̶O̶m̶d̶a̶t̶ ̶f̶a̶s̶e̶ ̶3̶ ̶m̶e̶e̶r̶ ̶t̶i̶j̶d̶ ̶i̶n̶ ̶b̶e̶s̶l̶a̶g̶ ̶n̶e̶e̶m̶t̶ ̶d̶a̶n̶ ̶i̶n̶i̶t̶i̶e̶e̶l̶ ̶v̶o̶o̶r̶z̶i̶e̶n̶ ̶(̶z̶i̶e̶ ̶b̶o̶v̶e̶n̶)̶,̶ ̶w̶e̶r̶d̶ ̶o̶o̶k̶ ̶d̶e̶ ̶s̶t̶a̶r̶t̶ ̶v̶a̶n̶ ̶f̶a̶s̶e̶ ̶4̶ ̶u̶i̶t̶g̶e̶s̶t̶e̶l̶d̶.̶ ̶
̶
̶V̶e̶r̶k̶e̶e̶r̶s̶h̶i̶n̶d̶e̶r̶ ̶t̶i̶j̶d̶e̶n̶s̶ ̶d̶e̶z̶e̶ ̶f̶a̶s̶e̶
- ̶D̶e̶ ̶w̶i̶j̶k̶ ̶A̶c̶h̶t̶e̶r̶ ̶d̶'̶H̶o̶v̶e̶n̶ ̶i̶s̶ ̶b̶e̶r̶e̶i̶k̶b̶a̶a̶r̶ ̶v̶i̶a̶ ̶h̶e̶t̶ ̶H̶a̶g̶e̶l̶k̶r̶u̶i̶s̶ ̶(̶b̶e̶h̶a̶l̶v̶e̶ ̶t̶i̶j̶d̶e̶n̶s̶ ̶d̶e̶ ̶s̶c̶h̶o̶o̶l̶s̶t̶r̶a̶a̶t̶)̶.̶ ̶F̶i̶e̶t̶s̶e̶r̶s̶ ̶k̶u̶n̶n̶e̶n̶ ̶g̶e̶b̶r̶u̶i̶k̶ ̶m̶a̶k̶e̶n̶ ̶v̶a̶n̶ ̶d̶e̶ ̶v̶e̶r̶s̶c̶h̶i̶l̶l̶e̶n̶d̶e̶ ̶d̶o̶o̶r̶s̶t̶e̶k̶e̶n̶.̶
- ̶D̶o̶r̶p̶s̶s̶t̶r̶a̶a̶t̶ ̶e̶n̶ ̶B̶i̶e̶s̶t̶ ̶z̶i̶j̶n̶ ̶t̶i̶j̶d̶e̶n̶s̶ ̶d̶e̶z̶e̶ ̶w̶e̶r̶k̶e̶n̶ ̶w̶e̶e̶r̶ ̶v̶o̶l̶l̶e̶d̶i̶g̶ ̶o̶p̶e̶n̶ ̶i̶n̶ ̶b̶e̶i̶d̶e̶ ̶r̶i̶c̶h̶t̶i̶n̶g̶e̶n̶.̶
- ̶D̶e̶ ̶o̶m̶l̶e̶i̶d̶i̶n̶g̶ ̶v̶a̶n̶ ̶b̶u̶s̶l̶i̶j̶n̶ ̶4̶3̶6̶ ̶v̶e̶r̶v̶a̶l̶t̶.̶ ̶D̶e̶ ̶L̶i̶j̶n̶ ̶v̶o̶l̶g̶t̶ ̶w̶e̶e̶r̶ ̶d̶e̶ ̶n̶o̶r̶m̶a̶l̶e̶ ̶r̶o̶u̶t̶e̶s̶ ̶d̶o̶o̶r̶ ̶o̶n̶z̶e̶ ̶g̶e̶m̶e̶e̶n̶t̶e̶.̶
Huisaansluitingen: augustus - oktober
Huisaansluitingen: augustus - oktober
Na de nutswerken worden er huisaansluitingen aangelegd (overkoppelingen) in de Dorpsstraat en op Achter d'Hoven, aan de kant van GC Kadans. Dat gebeurt zoveel mogelijk op de parkeervakken of voetpaden en niet op de rijbaan. Als dat niet mogelijk is worden er plaatselijk lichten geplaatst voor beurtelings verkeer. De impact op het verkeer wordt alleszins zo veel mogelijk beperkt.
Deze huisaansluitingen gebeuren in de maand augustus, met nog enkele uitlopers tot in de maand oktober. Voor de overkoppelingen van Pidpa gaat het om het volledige traject (fase 1, 2 en 3), voor Fluvius om het gedeelte van de Dorpsstraat waar in fase 1 en 2 werd gewerkt. De werfzone is mobiel en wordt verplaatst naargelang de vordering van de werken.