Meldingen en klachten
Een omgevallen verkeersbord, zwerfvuil, een verzakking in de straat, onkruid op het fietspad, een zitbank die stuk is, ... Het zijn allemaal problemen die wel eens kunnen voorkomen in je buurt. Deze kan je makkelijk aan het gemeentebestuur melden via de meldingskaart achteraan het W-tje of [...].
Meldingen voor externe organisaties
Maar het gemeentebestuur werkt ook met verschillende externe partners samen. Zo zijn de rioleringen in handen van HidroRio en wordt de straatverlichting onderhouden door Fluvius. Meldingen kunnen dan ook beter rechtstreeks naar deze organisaties gestuurd worden. De afhandeling van de melding verloopt dan niet alleen sneller maar ook veel efficiënter.
Hier kan je een compliment, een melding, een klacht of een opmerking naar ons doorsturen. Heb je een melding rond een van de onderstaande problemen? Dan hoef je ons meldpunt niet te gebruiken. Je kan de storing rechtstreeks melden.
Daarom onderstaand een overzicht van enkele belangrijke meldpunten:
- Defecte straatlamp? https://www.fluvius.be/nl/thema/storingen-en-werken/storing-straatverlichting, www.straatlampen.be – 0800 63 535
- Probleem met de afvalophaling van je groene container, grijze container of je PMD-zak? via het gratis nummer 0800 146 46 of via www.igean.be/afvalvraag
- Probleem met de glasbol? via www.igean.be of 03 350 08 14
- Probleem met de grofvuilophaling? via groen@wuustwezel.be of 03 690 46 24
- Probleem met riolering of verstopte straatkolk? via www.pidpa.be, riolering@pidpa.be of 0800 90 300 – optie 5
- Storing aan de watervoorziening? via www.pidpa.be
- Gasgeur of gaslek? Via www.fluvius.be of - storing en defecten 0800 65 0 65
- Stroomonderbreking? via www.fluvius.be
- Wespennest? via www.brandweerzonerand.be
- Signalisatievergunningen: signalisatie@pzgrens.be
- Meldingen betreffende gewestwegen: www.meldpuntwegen.be, 03.330 12 60 of wegen.antwerpen.districtbrecht@mow.vlaanderen.be
- Fietspaden gewestwegen: www.meldpuntfietspaden.be
Meldingen voor gemeentebestuur
Vul dan het online formulier in. Heb je meerdere meldingen? Voer die dan apart in. Dat kan de afhandeling aanzienlijk versnellen.
Heb je meerdere meldingen? Voer die dan apart in. Dat kan de afhandeling aanzienlijk versnellen.
Meer info
Ombudsdienst Wuustwezel – 03 690 46 20 – ombudsdienst@wuustwezel.be
Klachtenbehandeling
Wanneer je niet tevreden bent over de manier waarop je werd geholpen door het personeel van het lokaal bestuur of door iemand van het bestuur zelf, of wanneer je denkt dat de procedure niet juist gevolgd werd, kan je een klacht indienen bij de algemeen directeur. Dit kan je mondeling doen, maar een brief of mail heeft de voorkeur (zie contactgegevens onderaan). Je kan ook dit formulier invullen.
De algemeen directeur laat binnen de 7 werkdagen weten of de klacht ontvankelijk is. Als de klacht ontvankelijk is, wordt ze door hemzelf verder onderzocht op basis van de informatie van de klager en van de betrokken dienst. De algemeen directeur streeft naar een compromis.
Eens een compromis bereikt, wordt de procedure afgesloten. Kan de algemeen directeur geen compromis bereiken, wordt de klacht voorgelegd aan het managementteam dat uiteindelijk een beslissing neemt.
Contact
Algemeen directeur, Gemeentepark 1, 2990 Wuustwezel
03 690 46 11
secretaris@wuustwezel.be